I rymden finns inga känslor

I rymden finns inga känslor. Så heter den, filmen som jag såg för någon vecka sen. Det är nog den enda svenska film jag sett som är bra. Visst det finns en del svenska filmer som är lite roliga, lite bra på sina ställen, men de har alltid gjort mig besviken, de är inte lika bra som jag förväntat mig. Det är något som fattas, hur mycket jag än hoppas att det ska vara en film med internationell klass så är det aldrig så tyvärr. (Av denna anledningen har jag inte sett så mycket film då jag slutat hoppas på att de ska vara bra, så det kan ju hända att jag missat en del svenska rullar som faktiskt är bra.) Hursomhelst I rymden finns inga känslor gjorde mig inte besviken. Tvärtom jag blev positivt överraskad. Den var så bra så att man glömde bort att den var svensk medan man tittade.

Filmen handlar om Simon som har Asbergers. Han bor ihop med sin bror och hans tjej och eftersom rutiner och ordning är väldigt viktigt för honom så kan det bli påfrestande för dem runt omkring honom ibland. Jag vet inte så mycket om asbergers så jag kan inte säga säkert om detta är en verklighetstrogen bild eller om de har överdrivit det hela, dock känns det aningen överdrivet.Filmen är rolig men samtidigt mycket känslor. Riktigt fin film tycker jag att det är. Riktigt snyggt foto också.

Kommentarer
Postat av: Anna Ekman

Jag såg den alldeles igår. Jag tyckte också den var riktigt go. Den där daten! Jag skrattade!

2011-03-04 @ 18:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0